Pergamino heeft een duidelijke focus: wij willen dat klanten, prospecten en stakeholders voeling krijgen met jouw bedrijf of merk, dat ze geïnteresseerd geraken en meer willen weten. Dat ze zich thuis voelen en zich spontaan verbinden met jouw bedrijf. Dat ze weten waar jouw bedrijf voor staat en dat ze zich daar goed bij voelen, ook als er eens wat minder positief nieuws te vertellen is. Begrip en draagvlak creëren dus maar ook goesting doen krijgen en vertrouwen opbouwen.
Wij doen dit door jouw verhaal te vertalen in teksten die jouw doelgroep begrijpt, interesseert en enthousiasmeert. Teksten en publicaties waarin de sterktes van jouw bedrijf naar boven komen en de visie voor zich spreekt.
Onze specialiteiten: white papers, blogs en nieuwsberichten voor een technisch publiek, artikels in (vak)tijdschriften en online, duurzaamheidsverslagen, bedrijfsverhalen. Een overzicht van wat we aanbieden, vind je hier.
Waar zijn we niet goed in? We hebben het moeilijk met communicatie zonder inhoud. We vertrekken immers vanuit de sterktes van het bedrijf, de zaakvoerder en zijn medewerkers. Een sterke visie, missie en waarden, staan garant voor een geweldig resultaat. Hoe meer kennis en kunde in het bedrijf, hoe beter de teksten.
Holle slogans en algemene verkoopsteksten, zijn niet ons ding.
Ons werk bekijken? Hier vind je een paar voorbeelden. We vernieuwen dit regelmatig.
Onze online portfolio vind je via Contently.
- Pergamino is hoofdredacteur voor CAP Magazine, tijdschrift voor de paardenliefhebber.
- ecoTips, trends in sustainability, is een milieumagazine dat uitgegeven wordt door Pergamino. Wij verzorgen ook de hoofdredactie en de mediaplanning en uiteraard de website en de nieuwsbrieven.
- Pergamino maakte de teksten voor de website van Kerteza. Lees ook de testimonial van Freek van Ham, van Kerteza, over onze samenwerking.
- Redactiewerk voor het klantentijdschrift Oogst & Opbrengst van KBC.
- Reportages voor Agrifocus, het klantentijdschrift van Agrifirm.
- Concept en teksten voor de website van Drukkerij Verspecht.
- Teksten voor de website van FEROKILL. Maandelijks maakten wij nieuwe berichten op de website en posten deze ook via sociale media.
- De website van het Pachtloket. Pergamino verzorgde ook het marketingplan en volgde de uitvoering op.
- Freelance opdrachten als landbouwjournalist. Artikels vind je in Melkveebedrijf, Varkensbedrijf, Hippo Revue, Haverklap en andere vaktijdschriften.
- Infobrochures “energie besparen op een melkveebedrijf.”
- Website www.landbouwgrondtekoop.been sociale media strategie en aanpak
- Drie online brochures voor ’t Boerenhuys
- Strategie marketing en communicatie voor ’t Boerenhuys, online en offline
- Swieps nieuwe klantenbrochure: creativiteit, animatie, teambuildingen improvisatie
- websitewww.boerenhuys.be
- Artikel over brandlastberekening bij bouwprojecten (p. 17-18-19)
- Marketingstrategie – en opvolging voor Profex; volledige ontwikkeling van nieuw merk en in de markt zetten, met onder andere website concept, opvolging en startteksten www.profex.be, en volledig marketingplan
- Pr, communicatie en marketing voor DLV: verantwoordelijk voor de marketing, PR en communicatie van dit adviesbureau van 2008 tot eind 2014; volledige restyling van de huisstijl en de profilering; strategie online en offline, concept, opvolging en teksten www.dlv.be , redactionele artikels in diverse vakbladen, persberichten en PR, organisatie van evenementen
- Concept, script, storyboards en opvolging animatiefilm DLV