Pergamino verzorgde opleiding storytelling voor facility managers

IFMA opleiding storytelling facility managers

In het najaar van 2020 verzorgde Pergamino een online opleiding storytelling voor IFMA (nu hernoemd tot Belfa), de Belgische organisatie voor facility managers.

De online opleiding bestond uit drie delen, gegeven in sessies van vier uur en werd als volgt aangekondigd en opgevat:

Online opleiding storytelling voor facility managers

De huidige pandemie en de maatregelen die zowel nationaal als internationaal genomen worden, hebben een niet te onderschatten impact op de werkomgeving en bijgevolg ook op het facility management.

In het nieuws hoor je regelmatig experts argumenteren over het voordeel van thuiswerk en de positieve effecten die hiermee gepaard gaan. De facility manager kent echter als geen ander de voordelen van werken op kantoor en de manier waarop de kantooromgeving evolueert en inspeelt op de noden van de werkgevers en de werknemers. Alleen kom je die verhalen maar zelden tegen … facility management is een containerbegrip waarvan velen de inhoud niet kennen. Bovendien wordt facility management doorgaans als een kostenpost beschouwd en niet als de ‘enabler’ die ervoor zorgt dat de organisatie gesmeerd loopt.

Daar willen we met deze opleiding verandering in brengen.

Ontdek hoe je storytelling gebruikt om op een vlotte en aangename manier de meerwaarde en de veelzijdigheid van facility management te communiceren. Ga er vervolgens mee aan de slag in je interne en externe communicatie, pr en marketing.

  1. Sessie 1: maandag 5 oktober, 9-13 u.: Waarom storytelling? Principes en doel. In deze sessie leer je waarom storytelling zo’n krachtig communicatie-instrument is, wat je mag verwachten van storytelling en op welke manier je ermee start. We eindigen met de oefening ‘Wat als … facility management niet bestond?’
  2. Sessie 2: maandag 12 oktober, 9-13 u.: Storytelling voor wie? Doelgroepen en stakeholders; boodschappen en content. Na deze sessie weet je dat er meerdere facetten aan één story zitten en op welke manier je het verhaal afstemt op de verwachtingen en noden van de verschillende betrokkenen. We eindigen met de opdracht ‘Maak zelf je ‘elevator pitch’ en stem deze af op de persoon waarmee je de lift instapt.’
  3. Sessie 3: maandag 19 oktober, 9-13 u.: Storytelling in de praktijk: kanalen, tools, toepassingen. In deze laatste sessie bekijken we hoe we onze stories bij onze doelgroepen kunnen brengen, zowel offline als online. We leren meer over de verschillende kanalen en wat hun waarde is. We eindigen met een aanzet tot een storytelling plan dat je zelf in je organisatie verder kan verfijnen.

Na deze opleiding weet je welke verhalen jouw organisatie uniek maken en waar jij het verschil maakt. Bovendien kan je aan de slag om in je eigen organisatie relevante verhalen naar boven te halen en deze te gebruiken in je communicatie, pr en marketing. Je weet welke kanalen je het beste gebruikt om specifieke doelgroepen te bereiken en op welke manier je je verhaal vorm moet geven om ook journalisten aan te spreken.

Want ook ‘the facility manager’s story is worth telling’.

Wil je ook een opleiding storytelling in jouw organisatie? Contacteer Pergamino voor meer info.

Pergamino verzorgde opleiding storytelling voor facility managers

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Schuiven naar boven